top of page
Sprint-Accelleration-Drill.jpeg

DUTCH ATHLETE ACADEMY

Welkom bij de Dutch Athlete Academy van Body Reinforcement.

Dit is de plek waar jonge atleten hun maximale potentieel bereiken en de stap naar een prof carriere kunnen maken.

Heeft uw kind het talent én de potentie om het ver te schoppen met zijn of haar sport?
Er zijn vele kinderen met talent voor hun sport, maar we weten allemaal dat met talent alleen niet ieder kind de top bereikt. En natuurlijk wordt niet ieder kind de nieuwe Messi, Serena Williams of  Michael Jordan, maar het is wel mogelijk de volledige potentie te benutten van uw kind.

De leeftijden 6-16 jaar zijn cruciale jaren voor het vormen van de atletische capaciteiten van uw kind. Tussen deze leeftijden ontwikkelt uw kind de meeste motorische vaardigheden. Met de juiste begeleiding vormen deze vaardigheden de basis voor het uitvoeren van zijn of haar sport.

Er zijn dus stappen die u kunt nemen om uw jonge atleet te helpen zijn of haar potentieel te maximaliseren. 

Maar de meeste ouders weten niet precies hoe ze dat moeten doen en dat kan soms averechts werken, waardoor de kans op blessures op lange termijn groter wordt. Daarnaast zijn er jammer genoeg ook vele trainers die niet exact weten wat ze doen en kids te veel eenzijdig trainen en het lichaam dus niet optimaal trainen voor sport.

 

Ik heb me in de afgelopen jaren als personal trainer gespecialiseerd in het correct bewegen voor sporters, zodat ze sneller en explosiever worden, maar vooral ook de kans op grote blessures te verkleinen. Het is van belang dat de juiste spieren en gewrichten op specifieke manier worden getraind of gemobiliseerd, zodat uw kind daar profijt van heeft. Nu en in de toekomst.

 

Als u uw kinds’ maximale potentieel wilt bereiken dan is te adviseren op jonge leeftijd te beginnen met het trainen van deze motorische vaardigheden. Daarom ben ik gestart met de General Athletic training voor kids tussen de leeftijd 6-16 jaar. 

De trainingen worden in kleine groepen gegeven om de kwaliteit hoog te houden en ik goede begeleiding kan geven aan uw kind.  

De trainingen zijn op leeftijd ingedeeld:

  • 6-8 jaar de jongste groep wordt getraind op motorische vaardigheden, behendigheid, balans en coördinatie.  We focussen op algemene bewegingspatronen zoals sprinten, springen, landen en van richting veranderen.

 

  • 9-12 bij de opvolgende groep wordt er getraind op motorische vaardigheden, behendigheid, balans, coördinatie, kracht en efficiënt bewegen. Hier introduceer ik de kids aan squats, lunches, push ups en pull oefeningen met de focus op body control. De vaardigheden sprinten, springen, landen en van richting veranderen bouwen we uit met deze leeftijdsgroep.

 

  • 13-16 de oudste groep wordt getraind op explosiviteit, behendigheid, balans, coördinatie, kracht en efficiënt bewegen. In deze groep gaan de kids met meer weerstand werken (banden en gewichten) en doen we meer geavanceerde plyometrische drills (springen en landen) en agility drills (wenden en keren).

Voor wie zijn deze trainingen bedoeld?
Deze trainingen zijn voor jongeren die aan spelsporten doen zoals voetbal, basketbal, tennis, handbal, hockey, American football of rugby. Omdat de we focussen op algemene atletische vaardigheden zijn deze trainingen geschikt te doen naast elk van deze sporten. Ook als je kind niet aan een spelsport doet kan je deelnemen aan de General Athletic training. Het trainen van de motorische vaardigheden heeft vele voordelen.
bottom of page